Ik ben zelf voorstander van hoogbouw. En de tunnelplaats is er geschikt voor. Die hele omgeving bestaat uit hoogbouw. Ik vind de Londontower trouwens niet lelijk. Waar het mij om gaat is dat één specifieke bouwer plots veel meer geld bood voor een grond omdat hem (en hem alleen) blijkbaar al verzekerd was dat hij er hoger ging mogen bouwen dan de tot dan toe geldende regels. Er is gewoon geen andere redelijke verklaring waarom hij zoveel kon bieden.
Wat me ook tegen de borst stoot maar dat doet in feite niet ter zake. Tunnelplaats is een toren voor investeerders, niet voor de inwoners van Antwerpen. Ik denk dat in Antwerpen de helft van de nieuwe hoogbouwtorens voor investeerders zijn ipv voor mensen die een koopflat zoeken. Hoogbouw studentenkoten, hoogbouw serviceflats, ... . Allemaal voor de rijken en de gewone mensen blijven op hun honger zitten en betaalbare nieuwbouw blijft uit of op plaatsen waar niemand wil wonen. De mensen dienen zich krom te lenen of het eten uit hun mond te sparen om huur te betalen.
Men dwingt gewoon iedereen en alles langs het grote kapitaal te passeren, langs de Beveks, de pensioenfondsen, ... In Antwerpen staan 1/3 van de vroegere studentenkoten leeg. Gezinnen hokken bijeen. ... en toch is er veel leegstand. De hele vastgoedsector zit er scheef. In heel België trouwens. Bij de een is er teveel geld, bij de ander te weinig.
|