Los bericht bekijken
Oud 30 november 2017, 10:25   #544
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En De Standaard van juli 2017 geeft u ongelijk:

Armoede in Antwerpen neemt in verhouding met andere plaatsen toe. Mensen die Antwerpen verlaten, zijn vaak middenklassers. 'Dat zijn vaak mensen die zodra ze kinderen hebben en die kinderen naar school moeten sturen, wegtrekken uit de stad', zegt De Wever. 'Langs de andere kant heb je de "import van armoede", dat zijn dan mensen van over heel de wereld die zich komen vestigen in steden in Europa, en die natuurlijk niks hebben en heel moeilijk te activeren zijn.'

'De combinatie van die twee effecten maakt dat de fiscale capaciteit in Antwerpen ondermaats evolueert en dat de stad in die zin gemiddeld verarmt.' De Wever wil dit doen keren door te werken aan de welstandsvlucht. 'We bouwen de stad van morgen, die bereikbaar zal zijn. We hebben onder andere de budgetten in de scholen verhoogd. Er wordt in Antwerpen ook volop gebouwd aan leefbare, duurzame, aangename wijken in het noorden van de stad, het zuiden en ook elders, om bevolkingsgroei te kunnen opvangen. Op die manier willen we alle mensen die vertrekken een incentive geven om te blijven en om andere tweeverdieners gezinnen, fiscaal sterkere profielen, aan te trekken

Zelfs De Wever geeft het toe. En hij probeert de oorzaak te zoeken in andere factoren. Moest ik in zijn plaats zijn zou ik zijn falend beleid ook proberen goed te praten. Maar ondertussen neemt de armoede wel toe in Antwerpen onder het falend beleid van le président �* vie.
Neen, de Standaard heeft me geen ongelijk. Jij begint gewoon over iets anders.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden