Los bericht bekijken
Oud 1 december 2017, 07:28   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
bron:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...a-voor-basise/

Hoe hypocriet de vlaamse politiek kan zijn bewijst onderstaand staaltje van pure discriminatie onder de belgen.
Eerst mee een wetswijziging mee aanvaarden zodat alle pensioengerechtigde werknemers uit "de prive" minder pensioen zullen krijgen doordat de eerste 45 jaar van een loopbaan zullen tellen.

Vandaag heel toevallig hoor ik dat het voltallige vlaamse parlement akkoord is dat de (eerste) 1400 contractuelen een "bijvullend" pensioen zullen ontvangen zodat ze hetzelfde hebben als hun statutaire landgenoten.
Met andere woorden dit is het startsignaal om ALLE contractuelen een ferme pensioensopslag te garanderen binnen de korste keren, zodat ze niet meer tot het plebs van "de prive" behoren.

Tot daar het debat over de torenhoge pensioen factuur.....dan durft die kl**tzak van een Bacquelaine nog opscheppen dat zijn maatregel 100 miljoen zal "opbrengen". Waar zullen die toevallig naartoe gaan in de toekomst....??

EIGEN VOLK EERST is duidelijk het motto voor elke politieke partij in het pensioendebat!
Met eigen volk word uiteraard iedereen bedoeld die van ver of dicht "voor de staat" werkt...na de eurocraten,de politiekers, de statutairen,.. behoren nu alle ambtenaren tot de nieuwe übermenschen in België als het over pensioenrechten gaat.

Hitler zou jaloers zijn op dit korps zwarten dat blindelings mee profiteert van de staatskas zonder enige scrupules voor alle andere belgen die de hele zaak mogen spijzen en zich krom betalen aan belastingen voor een schandalig..en ik bedoel werkelijk schandalig laag pensioentje dat ons zal voorgeschoteld worden.
Wat was de eerste zin in de grondwet...? Alle belgen gelijk voor de wet...blijkbaar zijn er toch een pak die meer dan 1 stapje voor hebben.

Ik vraag mij echt af tot welke politieke kaste ik mij bij de volgende verkiezingen zal moeten richten om deze maffiapraktijken aan te kaarten?
Een partij die een eerlijk pensioensbeleid nastreeft waar de effectief gewerkte jaren en niet de werkgever bepaald hoeveel je zal krijgen in uw oude dag....
Heeft u het artikel, waarnaar u verwijst, gelezen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden