Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Prostitutie is een groot woord. Het is een betalende overeenkomst zoals een andere. Ik vind de hypocrisie daar rond belachelijk. Het is mijn ding niet persoonlijk maar ik kan het begrijpen vanwege degene die haar (zijn) diensten aanbied en degene die een vergoeding betaald. Ik heb liever dat een man zijn zak op die manier gaat ledigen dan dat hij een vrouw aanvalt en verkracht om aan zijn trekken te komen. Of dat iemand gewoon geen zin heeft in een verhouding of thuis aan zijn trekken niet komt of geen tijd in een vrouw wil steken of weet ik veel.
|
Citaat:
To allow one’s person for profit to be used by another for the satisfaction of sexual desire, to make of oneself an Object of demand, is to dispose over oneself as over a thing and to make of oneself a thing on which another satisfies his appetite, just as he satisfies his hunger upon a steak. But since the inclination is directed towards one’s sex and not towards one’s humanity, it is clear that one thus partially sacrifices one’s humanity and thereby runs a moral risk. Human beings are, therefore, not entitled to offer themselves, for profit, as things for the use of others in the satisfaction of their sexual propensities.
|
’ Immanuel Kant
Het zou moeilijk zijn om een vollediger veroordeling van prostitutie te vinden dan het bovenstaande citaat van Immanuel Kant Voor hem was prostitutie het ultieme voorbeeld van het behandelen van een mens als slechts een middel tot een doel, en was voor hem verachtelijk omdat het daardoor een mens op dezelfde voet stelde als een dier.
Het verdingen/verdierlijken van een ander is natuurlijk a fortiori nog erger dan zichzelf verdingen/verdierlijken, dus de opstelling van Kant tegenover hoerenlopers zal niet zwakker zijn.