Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Ik moet eerlijk zeggen dat ik over het interbellum nog wat zou moeten lezen. Maar ik ben wel al eens bij die rots geweest en dat is eerder een grote molshoop. Ik denk dat hij gewoon slecht van een ladder gevallen is.
Trouwens ik heb ook gelezen dat het Koning-Strijder verhaal van Albert grotendeels propaganda was.
|
Wat géén propaganda was: is dat Albert I samen met de liberaal Solvay ten strijde trok tegen het onmenselijk uitbuiten in de industriële bedrijven, dorpen en steden>>> ook deze in Vlaanderen door voornamelijk Franstalige/sprekende christelijke kaste!!
Ten tijde van priester Adolf Daens.
Het was immers liberaal Solvay die de uitbuiting niet meer kon aanzien, Vele arbeiders moesten eten, kleren, huren aan hun werkgever en stonden daardoor steeds met schulden bij hun werkgever = slaven systeem.
liberaal Solvay introduceerde de volkstuintjes in België
wat dus een “directe aanval” was tegen het sjeven Franstalig/sprekend machtsblok van België toen!
Zij die toen overal aan het roer stonden en het bewind waren, de tjeven die waren er tegen.
Volkstuintjes zijn echter doorgevoerd, voornamelijk in Vlaanderen
met en door de druk van Albert I!
Daarom alleen al waren Franstalige/sprekende christelijke kaste tegen Albert I (stjeven liegen, en gaan biechten… hun zondekes vergeven doen ze verder)
Wie was toen anders zo machtig om grondig onderzoek >> de dood van Albert I <<< tegen te houden ??? Juist, de Franssprekende machtswellustelingen de tjeven.