Los bericht bekijken
Oud 4 december 2017, 08:11   #17097
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

... ik had het kunnen denken, Het Oosten plukt weer selectief wat uit een post, rukt daarmee wat uit de context en zet een stroman op

...even het volledige stukje zetten hé:
"Doet mij daarbij meteen aan denken waarom de mensen bij uitstek ( astronomen al dan niet professioneel .... en dat zijn er verdomd veel over heel de wereld ) nooit met dergelijke vergezochte nonsens afkomen laat staan dat er uit die hoek veel ufo-waarnemingen zijn terwijl zij toch niets anders doen dan naar de hemel staren."
Het onderlijnde heb je er dus zeer bewust van afgelaten en de 'nonsens' heb je naar eigen willekeur geïnterpreteerd als zijnde het observeren van ufo's.

Vervolgens gaat hij dan een kwaksite aanhalen waar in het stukje zelf maar bitter weinig staat over dat astronomen zouden stellen dat het alien-tuigen zijn, laat staan tuigen
Ze stellen gewoon ( zoals iedereen trouwens ) dat er ufo's zijn en dat die maar beter onderzocht worden
Niks mis mee hé

Maar ja een kwaksite zou geen kwaksite zijn moesten ze er niet één weirdo sukke bijhalen en vooruitschuiven als eminente wetenschapper.
ja hoor zelfs bij de astronomen ( of dien ik ex-astronomen te gebruiken ) lopen er zotten ... vrij evident zou ik zeggen

... het eeuwige probleem Het Oosten
Jij klikt maar wat aan tot ge iets denkt te vinden dat Uw grote gelijk moet bewijzen, leest maar halfweg en je checkt niks aan bronmateriaal
U bent eerder de persoon die maar weinig checkt en maar weinig leest over het onderwerp. Vaak vertelt u dingen die nergens op trekken omdat u gewoon niet geïnformeerd bent.

Stroman? Is de sterrenkijker Clyde William Tombaugh dan een stroman? De astronoom die de planeet Pluto ontdekte en meer dan 10 planetoïden. Dit is de waarneming die hij vele jaren geleden deed volgens zijn zeggen:

“I saw the object about eleven o'clock one night in August, 1949, from the backyard of my home in Las Cruces, New Mexico. I happened to be looking at zenith, admiring the beautiful transparent sky of stars, when I suddenly spied a geometrical group of faint bluish-green rectangles of light similar to the "Lubbock lights"(1). My wife and her mother were sitting in the yard with me and they saw them also. The group moved south-southeasterly, the individual rectangles became foreshortened, their space of formation smaller, (at first about one degree across) and their intensity duller, fading from view at about 35 degrees above the horizon. Total time of visibility was about three seconds. I was too flabbergasted to count the number of rectangles of light, or to note some other features I wondered about later. There was no sound. I have done thousands of hours of night sky watching, but never saw a sight as strange as this. The rectangles of light were of low luminosity; had there been a full moon in the sky, I am sure they would not have been visible. (Signed August 7, 1957)”


Verzint Tombaugh dit? Misschien. Maar de kans is klein. En u moogt er donder op zeggen dat astronomen regelmatig ufo’s waarnemen. En één van de redenen waarom ze zo zwijgzaam zijn is misschien wel dat ze niet willen belachelijk worden gemaakt door mensen zoals u. Want zo zijn er -helaas-heel wat. Te veel eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2017 om 08:13.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden