Discussie: Sociale woningen
Los bericht bekijken
Oud 11 december 2017, 19:20   #7
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Afschaffen die handel;;
Allemaal manieren om zieltjes van het sociale kiesvee te winnen.

kijk elke discriminatie (= kunstmatig verlagen van prijzen) ingebouwd in de maatschappij is natuurlijk een succesverhaal. Er is volgens mij NIEMAND, lees goed NIEMAND die een sociale woning zou moeten krijgen... Het enige dat je zou kunnen doen is volgens mij bestuderen hoe iemand in de problemen komt en vanuit die problemen redeneren hoe je hem uit de problemen krijgt door een 'aangepaste' woning/aangepaste huur/ aangepast aanbod/helpen verhuizen... met andere woorden en helpen zoeken met andere woning en meer moet je niet doen...

En in feite is voor mij al lang bewezen dat OCMW's en sociale huurmaatschapijen de mensen totaal niet helpen... integendeel.

De verhuurmarkt zou volgens mij ook niet moeten gereguleerd worden, hij moet gewoon rendabel gemaakt worden, en bij een hoger rendement zal er geinvesteerd worden '(zoals nu) en voldoende aanbod gecreerd worden.


Wat je wel moet aan werken is het dilemma dat de investering door de eigenaar rendabel is voor de huurder... of je zou een 'coinvesteringsformule moeten bedenken zodat de huurder bereid is investeringen toe te laten door de huurder waar de huurder dan de vruchten van plukt.
Dat is de teneur van de bijdrage:

OCMW zit ook vol met "raadgevende" belangengroepen, zoals bouwmaatschappijen, die samen met de gemeentebesturen hun "eigenbelangen" behartigen.
Zij pakken de winsten, de werkende bevolking betaalt.
Of, hoe armen misbruikt worden om de rijken nog rijker te maken.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden