Los bericht bekijken
Oud 13 december 2017, 13:57   #462
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, die hebben ze niet. Gaza behoort niet tot Israël (was wel bezet door hen sinds de oorlog van 1967, maar het is onmiskenbaar dat zij er sinds 2005 weg zijn)
Als ze uit hun isolement willen, zullen ze terug moeten diplomatieke relaties aanknopen met hun grote buur Egypte, of stoppen met wapentuig te importeren zodat hun zeehaven terug open kan. Het is een illusie dat er ooit opnieuw open verkeer zou komen met israel. Zoiets vragen is hetzelfde als vragen dat israel de deur moet openzetten voor bomaanslagen e.d.

Dit is een bevroren conflict. Dat gaat nooit weggaan, en valt niet te winnen vanuit perspectief van gaza. Net zoals israel een bevroren conflict heeft met syrië. De enige oplossing om conflict te vermijden, is de grens volledig hermetisch maken en de beveiliging controleren en afdwingen.
Ze zijn de facto hun gijzelaars. Gaza is 1 groot concentratiekamp.

Ik had het enkel over de naakte feiten: ongeveer 10 dode Palestijnen voor iedere dode Jood.
Wringt dat niet een beetje? Bij mij wel.

En ik gun de Joden hun staat, enkel de sympathie ervoor is serieus afgenomen want ze zijn eigenlijk de enige apartheidsstaat die er nog bestaat.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 december 2017 om 13:57.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden