Los bericht bekijken
Oud 13 december 2017, 17:15   #494
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik leg u niks uit want ik heb nooit gezegd dat gij dat niet moogt! Hoeveel keer moet ik u dat herhalen??

'quasi betekent dus niet 'hetzelfde'. Als mijn vrouw 'quasi' zwanger is, dan betekent dat ze niet zwanger is.

ik heb u dat al uitgelegd,

wacht, ik zal even copy past doen:
U stelt zich aan. Twee personen zullen over een moeilijk onderwerp nooit exact hetzelfde denken. De grote lijnen zijn bij mij en Harris hetzelfde.

Citaat:
de essentie van wat de nieuwe atheïsten zeggen is het complete tegenovergestelde van de reden waarom israel is ontstaan (een mythe gebaseerd op een heilig boek), en het hedendaags conflict: kolonisten die de grond afpakken op basis van datzelfde heilig boek, en 'gedoogd' worden door de overheid.

Zo een essentieel tegenstelling, dat is niet goed te praten met 'ik moet toch niet altijd hetzelfde denken'...

Maar alstublieft! Sam Harris is zoals Ringo Starr, hij mocht heel blij zijn dat hij erbij gevraagd werd, zodat ze konden kaarten. Eigenlijk gaat het om John Lennon (Hitchens), en Dawkins en Dennet kunnen ook af en toe een goed nummer schrijven.
Denkt u dat Hitchens er een probleem mee zou hebben dat Harris zich met hem associeert op het gebied van nieuw atheïsme, rekening houdende met wat Harris over Israël/Palestina denkt?

Dat u enkel Hitchens belangrijk vindt is niet mijn probleem. Wat een pretentie eigenlijk... u beseft dat Dawkins o.a. auteur is van 'The selfish gene'?

Ik herhaal: Mijn visie op religie staat volledig los van wat ik denk over Israël/Palestina.

Moest Hitchens vegetariër zijn en ik zou in een topic over vegetarisme een pro-vlees argumentatie voeren, zou u dan ook zo verontwaardigd zijn over mijn profielafbeelding?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 december 2017 om 17:20.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden