Los bericht bekijken
Oud 13 december 2017, 20:25   #520
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is opnieuw geen antwoord op wat ik stel. Ik zal het nog eens herhalen voor de 3e keer.

de essentie van wat de nieuwe atheïsten zeggen is het complete tegenovergestelde van de reden waarom israel is ontstaan (een mythe gebaseerd op een heilig boek), en het hedendaags conflict: kolonisten die de grond afpakken op basis van datzelfde heilig boek, en 'gedoogd' worden door de overheid.

Zo een essentieel tegenstelling, dat is niet goed te praten met 'ik moet toch niet altijd hetzelfde denken'...

Dat weet ik niet, en dat kunnen we ook niet meer weten aangezien Hitchens al 6 jaar dood is.
Waarom denkt u dat Hitchens zich 'associeert' met Harris? Heeft Hitchens ooit gezegd dat hij in een groepke speelt met Harris als drummer?

Er is geen enkele associatie, en het predicaat '4HM' is door anderen uitgevonden, niet door de 'leden' van dat groepeke. Eigenlijk is uw avatar een lugen, een misleiding.
Ja! Maak u niet ongerust! Ik ben antropoloog van opleiding. Ik heb al zijn cd's! ik ben zelf een aanhanger van de memetica, en heb daar al verschillende keren over gepost op dit forum in een thread waar ge zelf ook op zat!.

Dat kan niet. Dat conflict is religieus geinspireerd.
Van beide kanten.

En het erge is dat de palestijnen oorspronkelijk helemaal geen devote moslims waren, integendeel. 100 jaar geleden waren er nauwelijks moskeeën in Palestina.
Dat dat nu helemaal veranderd is heeft maar 1 oorzaak. rarara.

Nee! want het zijn niet 'de nieuwe vegetariërs'. het gaat essentieel om atheïsme, en de schadelijke gevolgen van godsdienst. Zie bvb het israel-palestina conflict.

Anno 2017 is het dat uiteraard niet. En in principe zou iemand met de vorming die jij hebt dat zelfs beter moeten weten dan de rest hier.
Eenmaal de fase van natievorming (historisch) voorbij was, en binnen de context van de (recente) evolutie van het internationaal publiekrecht zou je moeten weten dat men redeneert vanuit naties, niet vanuit diffuse begrippen zoals "volkeren" en dat historische claims hun soortelijk gewicht redelijk dicht bij nul liggen. Anders mag nonkel Trump 39 mio mensen verhuizen uit california als chief Big Bear van de native indians beslist dat hij met zijn 400.000 natives als volk liever alleen woont zonder buren met andere zeden.
Wake up call : zo werkt het niet...
Structureel werkt het nu in deze eeuw niet anders dan 200 jaar geleden hoor, het internationaal publiekrecht stoelt op naties, we bouwden internationaal een rechtsorde op rond het begrip "natie" en onze instellingen zijn deze van naties. Wat is de VN ? Wat is de EU ? organisaties van naties. Niet van palestijnen, oeigoeren, koerden, lappen, de 600 franchimontezen noch van les québecquois.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden