Energiepact: 'Onvoldoende onderbouwd'
Energiepact: 'Onvoldoende onderbouwd'
Te gemakkelijk word weeral naar NVA gewezen, maar….
Wat willen wij, de bevolking? >>>> een chaotische toestand als 30 jaar lang 1.4 miljoen betalen zonder dat er ook maar iets daadwerkelijk overeengekomen was. Zoals dat voetbal stadium scenario?
Kernuitstap: Mij lijkt het steeds duidelijker dat de verschillende actoren rond de pot draaien en nog geen enkele duidelijk prognose gegeven hebben van de kosten.
Veel te veel betalen zoals met de windmolen parken op zee?????
Ze hanteren bewust zoals steeds in dit sjoemel merk België “ we zullen het oplossen als het zich voor doet” Wat de bevolking steeds miljarden nutteloze kosten opleveren waar sjoemelaars de zakken mee vullen.
De verschillende actoren (beschermde dieven) die zullen moeten instaan voor de energie levering, de afbouw van kerncentrales, de bouw gascentrales die tijdelijk de tekorten zullen moeten opvangen(kosten, kosten, kosten)… en waar nog niet over gesproken word de afbraak kerncentrales geven géén duidelijkheid zoals steeds!
Al jaren weet men dat het moet, maar er is bewust nog steeds géén enkel duidelijk kosten plaatje, omdat dit het sjoemel op grote schaal zou beknotten!
Zoals steeds verwijs ik weer naar Zwitserland, waar net zoals met de bouw voor de tunnes de bevolking het kosten plaatje kreeg om te kiezen voor of tegen.
De tunnels in Zwitserland hebben meer gekost dan de schuldenberg Van het sjoemel merk België.
Zwitserland doet geen nutteloze kosten, doet het economisch goed, heeft de tunnels wij hebben de schulden en niets.. als werd verloederd of verkocht en al het geld is foetsie!!
De Zwitserse bevolking koos via referendum kiezen wat er met de kerncentrales gedaan moest worden.
Daar kreeg de bevolking zéér uitgebreid en prijs vast raming van de kosten >> zicht en uitleg op drie verschillende scenario’s van kernuitstap.
1/De korte termijn>bouw van vervangende energie centrales, afbraak kerncentrale.
2/midden lange termijn >bouw van vervangende energie centrales, beetje Onderhoud kerncentrales, afbraak kerncentrale
3/ lange termijn. > bouw van vervangende energie centrales, lange termijn Onderhoud kerncentrales, afbraak kerncentrale.
Waar steeds duidelijk en raming voor het financieel kosten plaatje voor de gemeenschap beschikbaar was en het uitgangspunt was voor de keuze dat gemaakt zou worden door de bevolking.
De Zwitsers kozen via referendum = persoonlijke stem van op de werkvloer van de maatschappij voor de midden lange termijn. En die keuze voert de politiek in Zwitserland dan uit.
Dit in groot contrast met het sjoemel merk België waar politieke partijen en hun zakken vullers beslissen wat hen het best uitkomt en wat de bevolking dan maar moet slikken en vooral bekostigen/opbrengen Maffia praktijken zijn het steeds opnieuw.
We betalen al alles het duurst van gans Europa en nu komen die kosten erbij, kosten die totaal onduidelijk zijn en bewust onduidelijk gehouden worden!
Wat weer met opgedrongen solidariteit door de graaiers gepreekt zal worden!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 december 2017 om 21:00.
|