Los bericht bekijken
Oud 13 december 2017, 21:14   #522
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Anno 2017 is het dat uiteraard niet. En in principe zou iemand met de vorming die jij hebt dat zelfs beter moeten weten dan de rest hier.
Eenmaal de fase van natievorming (historisch) voorbij was, en binnen de context van de (recente) evolutie van het internationaal publiekrecht zou je moeten weten dat men redeneert vanuit naties, niet vanuit diffuse begrippen zoals "volkeren" en dat historische claims hun soortelijk gewicht redelijk dicht bij nul liggen. Anders mag nonkel Trump 39 mio mensen verhuizen uit california als chief Big Bear van de native indians beslist dat hij met zijn 400.000 natives als volk liever alleen woont zonder buren met andere zeden.
Wake up call : zo werkt het niet...
Structureel werkt het nu in deze eeuw niet anders dan 200 jaar geleden hoor, het internationaal publiekrecht stoelt op naties, we bouwden internationaal een rechtsorde op rond het begrip "natie" en onze instellingen zijn deze van naties. Wat is de VN ? Wat is de EU ? organisaties van naties. Niet van palestijnen, oeigoeren, koerden, lappen, de 600 franchimontezen noch van les québecquois.
Ok, ik heb er genoeg van. Ik zwier u op mijn negeerlijst. Daar zit ge samen met harriechristus en 1 of andere VB'er.
Ik zal proberen nog rap een 4e man te zoeken, dan kunt ge daar kaarten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden