Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Nou ja, Unia..kweenie hoor, hoe objectief zijn die " onderzoekers"?
En wanneer ik morgen naar pakweg Zwitserland verhuis dan zal ik ook iets moeilijke werk vinden dan de gemiddelde Zwitser, omdat ik de taal niet spreek en nog moet leren,nog geen netwerk heb of onredelijke eisen stel zoals" ik wil enkel werken in habijt met touw rond mijn middel" of zo
Wanneer ik dan ook nog denk dat ik niet mag werken wanneer mijn man dit niet wil, en laag opgeleid ben, tja...
En wanneer ik dan mijn kinderen niet achter hun broek zit zodat ze minstens de middelbare school afmaken, opstaan voor 14 uur in de middag, effectief solliciteren en wanneer ze een baan hebben niet thuis blijven omdat hun tante ziek is, tja...
En ik ken ook autochtonen die een jaar moesten zoeken voor de arbeidsmarkt hen de kans gaf als pas afgestudeerde. Wanneer je jezelf dan aanbiedt met hetzelfde diploma maar geen arbeidsverleden dat hier relevant is,maar andere kandidaten wel tja...diepgaand onderzoek hoor!
|
Als ik het goed voor heb komt een immigrant in Zwitserland alleen maar binnen voor een contract gelinkt aan een arbeidscontract van beperkte duur. Een maal het contract verlopen of niet verlengd moet hij Zwitserland terug verlaten.
Met een paar tientallen miljoenen hebt ge natuurlijk dat probleem niet. Ge laat u zonder problemen Zwitser nationaliseren koopt een mooie villa en sluit een deal met de plaatselijke belastingsoverheid. Als Zwitser kunnen de Eu landen u fiscaal nog weinig last berokkenen en ge kunt eventueel de zetel van uw bedrijf verplaatsen naar Zwitserland. Veel vermogende ex-Belgen hebben nu ook ineens de Luxemburgse nationaliteit en laten de zetel van hun bedrijf naar Luxemburg verzetten.