Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wel, ik neem de volle vrijheid om te herhalen en te benadrukken dat er niets extreem is aan een juiste kijk op de geschiedenis. De oorzaak is trouwens tweeledig, iets wat ik al eerder heb aangegeven. Er was enerzijds de eenzijdige manier van handelen van het Westen waarbij men iets heeft doorgedrukt boven de hoofden van de meerderheid van dat gebied. Daarnaast was en is er nog steeds de bijzonder hardvochtige en fundamenteel onrechtvaardige houding die de staat Israël aanneemt tegenover de Palestijnen en hun rechten op het gebied.
En ja, ik ben een nationalist. Een volksnationalist. Daarom kant ik mij tegen het verdrukkend staatsnationalisme van de staat Israël, dat trouwens steeds verder gaat en zich al lang niet meer bekommerd om de legaliteit. Enkel het wapen van het brute geweld. Bijna onvoorwaardelijke gesteund door de peetoom in Washington.
|
Ik heb een juistere kijk op de geschiedenis dan jij hebt. Jij gaat totaal voorbij aan de rol van de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israël in dit conflict. Israël is ontstaan (het gevolg) doordat de Arabieren en de Joden niet samen konden leven in de periode tussen 1919 en het ontstaan van Israël in 1949. Sterker: de eerste pogroms van de Arabieren (Palestijnen) richtten zich op de oorspronkelijke Joodse bevolking. Verder ben jij weliswaar niet zo extreem als Max, maar ik zet zeker vraagtekens bij jouw ideologie. Jouw standpunten zijn bijvoorbeeld al extremer dan die van het Vlaams Belang.