Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 14 december 2017, 15:15   #4113
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Heb je ook een bron voor dat laatste? Het lijkt me aannemelijker dat de establishment republikeinen zijn thuisgebleven of op de democraten stemden.
commentaar van een Republikein van Alabama op FreeRepublic.com - door de google translator gemangeld

"Ik ben het beu om buitenstaander te laten pontificeren over het verlies van Roy Moore. Als je niet uit Alabama komt, begrijp je niet waarom dit gebeurde. Moore's verlies was niet te wijten aan Steve Bannon of Mitch McConnel, hoewel Mitch McConnel direct verantwoordelijk was voor Moore die de nominatie won.

Mitch McConnel gooide miljoenen dollars in het vernietigen van Mo Brooks in de primaire tijd terwijl Roy Moore vrijwel werd genegeerd. Niemand hield van de manier waarop Luther Strange was aangesteld en iedereen wist dat hij een moerascritter was, maar hij had heel goed kunnen winnen als Mitch het had laten staan. De lawine van anti-Brooks-advertenties slaagde erin om de kans te doden die Brooks mogelijk had, maar had de onbedoelde consequentie van het onderdrukken van de opkomst door potentiële Strange-stemmers omdat ze walgden van het voor de hand liggende GOPe-spel. Hierdoor kon de harde basis van Moore naar de top stijgen. Mitch deed het opnieuw tegen Moore in de runoff en verzekerde Moore vrijwel de nominatie.

Moore's enige claim op roem was zijn 10 geboden staan. Hij begon met het op de muur te zetten in zijn rechtszaal in Etowah County, wat verontwaardiging veroorzaakte bij de liberale media, om vervolgens de verkiezingen te winnen voor het Hooggerechtshof van Alabama. Hij vervolgde zijn grootheid door een 10 Geboden monument te plaatsen bij het Hooggerechtshof van Alabama en
Toekennen van bevelen om het te verwijderen, leidend tot zijn verwijdering van de bank. Hij faalde toen hij probeerde weg te rennen voor een gouverneur en slaagde er toen weer in verkiezing te worden bij het Hooggerechtshof van Alabama, waar hij opnieuw werd verwijderd wegens het tarten van rechterlijke uitspraken over het homohuwelijk. Zijn grootsheid heeft hem een ​​steunpilaar bezorgd onder alleenstaandenkiezers, maar Alabama is niet zo halsstarrig als de nationale media zouden doen geloven. We zijn conservatief, maar wij (met uitzondering van de basis van Roy Moore) zijn pragmatisch.

Gisteren ging ik naar de stembus, hield mijn neus op en stemde op Roy Moore omdat, zoals president Trump zei, we de stoel nodig hebben. Ik kwam heel dichtbij om thuis te blijven, niet vanwege de beschuldigingen tegen Roy Moore, maar omdat ik Roy Moore altijd heb beschouwd als het politieke equivalent van een tv-prediker. Moore verloor omdat veel Republikeinen simpelweg niet tegen de stank konden en thuis bleven. Bijna iedereen dacht dat Moore zou winnen, dus de kiezers voelden zich op hun gemak bij hun principes en bleven thuis ... oeps! De 'November Surprise' heeft hem waarschijnlijk de verkiezing gekost, maar het had niet in de buurt moeten zijn geweest, en met ELKE andere Republikein zou het een aardverschuiving zijn geweest.

Doug Jones zal in functie zijn tot de verkiezing van 2020 en zal verliezen in een aardverschuiving. Breng het naar de bank.
"


Mitch McConnel - Republikein & senate majority leader // anti Moore
Steve Bannon - Republikeins strateeg // pro Moore
Luther Strange - andere R-kandidaat, maar was niet de genomineerde ( dat was dus die Roy Moore
Mo Brooks - eveneens andere R-kandidaat
Doug Jones - kandidaat van de democraten, en dus de overwinnaar van die senaatszetel verkiezing in Alabama
Trump - president // had de voorkeur voor Luther Strange
^_^ is offline   Met citaat antwoorden