Los bericht bekijken
Oud 15 december 2017, 07:49   #197
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
In Afrika waar ze niks hebben naast een hutje van gesteven stront zijn er ook gelukkige mensen.
Fantastisch toch!!
Moet jij daar niet eens dringend gaan toeteren dat ze aan zelfdestructie doen omdat hun overheid massa buitenlands geld schept en zij daar nooit iets van zien? Dat ze het politieke systeem aldaar blindelings slikken? Dat het hypocrieten zijn?
Of ga je ze gewoon gelukkig laten zijn in hun hutje op de hei of prairie?

Citaat:
Jullie slikken het systeem blindelings in en verdedigen het bovendien.
Jij slikt het ook hoor. Of woon je onbezoldigd in een kartonnen doos ergens onder een brug, zonder identiteitskaart, woning of inkomen?
En ik verdedig geen enkel systeem. Voor mij is dit systeem prima maar er zijn vast nog andere en misschien zelfs betere systemen. Maar zolang die hier niet in voege zijn kan ik best met dit systeem leven. Net zoals ik met mijn buren kan leven. Niet de perfecte mensen maar prima leefbaar. Of mijn job; er zijn vast betere maar ik ben content.

En stel dan nog dat ik het zou verdedigen? Wat is het verschil in resultaat tussen iemand die het systeem verdedigt (laat ons in dit voorbeeld zeggen: ik) en iemand die het aanvecht (jij bv.)?
Helemaal niets! Het systeem blijft niet bestaan omdat ik het verdedig net zoals het niet verandert omdat jij het aanvecht. Die macht heb ik noch jij. Dus waar maak je je druk over?

Je kan evengoed boos worden op de zon en heel je leven spenderen aan pogingen mensen te overtuigen dat we de zon zouden moeten blussen.

Citaat:
Zelfs mondelinge kritiek is not done in die hypocriete houding die jullie aannemen.
Kritiek op het systeem bedoel je? Je gaat mij niet betrappen op het feit dat ik niet omkan met kritiek op het systeem. Voor mijn part mag die zelfs schriftelijk zijn.
In heel deze draad nog nergens gedaan. Ik kan leven met dit systeem omdat ik me er zo weinig mogelijk van aantrek maar anderen mogen het voor mijn part bekritiseren zoveel ze willen.
Zoals jij doet bv. Terwijl je wel netjes in het systeem meedraait.
Als we het dan toch over hypocriet hebben.