Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Zie, dat bedoel ik dus met "niet alles is relatief".
De klassieke reactie is dan "alle politiekers liegen" en daarmee is de kous af. Zo simpel is het niet. De ene leugen is de andere niet.
Ge kunt zo alles kapot relativeren tot het punt dat we gelaten toekijken/oogluikend goedkeuren als er grote misdaden worden begaan.
Los daarvan vraag ik me nog altijd af hoe de situatie Franken verschilt met die van Trump
|
waarom vergelijk je de situatie Franken niet met Menendez? Beiden democraten, beiden beschuldigd van onfatsoenlijk gedrag, de ene neemt ontslag op basis van geruchten en beschuldigingen, de andere zit nog steeds in het zadel (zelfs geen interne druk dat em zou moeten aftreden) ondanks een proces.
Simpel antwoord: politics. Frankens ontslag heeft geen effect op het aantal democraten in de senaat, zijn vervanger wordt gewoon aangesteld door de Democratische gouverneur van Minnesota. Moest Menendez ontslag nemen voor midden januari 2018, dan zou Chris Christie, een republikein, een opvolger moeten aanduiden voor de democraat. En dat zou meer dan waarschijnlijk geen democraat zijn.
Intern binnen de Dems was de eis om ontslag ook niet overal hoorbaar. Nogal wat Dems vonden niet dat Franken ontslag moest nemen, want hij "had recht op een fair proces, zodat hij zich tenminste kon verdedigen tegen de beschuldigingen". Nogal nobel natuurlijk, presumed innocent till proven guilty enzo... behalve dan dat ze dat principe aan de kant schoven voor Roy Moore, ge weet wel, de pedo