Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dan leg ik u even uit wat een blauwe zone is. Het betreft hier een zone waar parkeren in de tijd beperkt wordt. Dit vanuit de filosofie dat er in die zone een roterend gebruik van de parkeerplaatsen gestimuleerd moet worden. Blauwe zone zit dan ook bijvoorbeeld rond winkelstraten. Op die manier wil men het mogelijk maken dat er voor de komende en gaande man steeds een parkeerplaats is.
Indien er echter asocialen zijn die in die zone lang willen parkeren, dan gaan ze in tegen het concept. Dan maken ze het ook niet mogelijk dat andere mensen op die plaatsen voor een korte tijd een plaatsje kunnen vinden.
Daarom is de vraag getuigt de vraag "mag ik eens het blokje omrijden en dan weer parkeren" van onwetendheid over dit concept. Ga je het blokje om en zet je je weer op een plaats, dan doe je aan langparkeren. En juist de blauwe zone gaat uit van een ander concept.
|
Als je ergens parkeert zal dat wel een reden hebben he?
Als je bv op sollicitatie zit en uw 2 uur zijn voorbij kan je onmogelijk zeggen ..."sorry mijn meter is voorbij en nu moet ik eerst een ander laten parkeren dus tot volgende week dan maar".
Rare gasten jullie hoor.
En het zal me worst wezen wat de stad in gedachten heeft over sociaal parkeren.
Ik sta hier nu in Gent gans de dag ergens te parkeren waar ik niet mag. Simpelweg omdat al die socialen onder jullie letterlijk alle parkeerplaatsen weggenomen hebben.
Dus....dat ze de kloten kussen.
Ik ben niet asso....zij zijn asso.
En ik ben hier niet de enige in overtreding.
Al wie hier komt werken of leveren is VERPLICHT zich in overtreding te stellen.
En dat zijn er nogal wat.