Los bericht bekijken
Oud 15 december 2017, 20:46   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard Zijn de sossen jaloers op deze bedrijfswagens ?

Mooi initiatief !
Afijn, ze hebben er succes mee.

Toch klopt er iets niet.
Met een marktconforme verloning, en een menselijke hoogte aan belastingen/sociale lasten/.. , zou al die poespas niet nodig zijn.

Ik veronderstel nu dat de sossen en groensels de volgende mening toegedaan zullen zijn: de bedrijfswagens voor ingeneurs en aanverwanten moeten afgeschaft worden, deze van de poetsvrouwen niet.

titel: Stunt met bedrijfswagen voor poetshulpen groot succes
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171215_03244583



Citaat:
Het Poetsbureau beloofde in een grootschalige campagne ‘de hoogste lonen’ en ‘een bedrijfswagen’ aan kandidaat-poetshulpen. De campagne rendeert: sinds oktober gingen al 450 extra huishoudhulpen aan de slag. De eerste 250 elektrische fietsen en eerste 50 bedrijfswagens zijn ondertussen geleverd.

Het Poetsbureau is een van de snelst groeiende dienstenchequebedrijven van Vlaanderen. Nu al telt Het Poetsbureau 60 kantoren, 5.000 poetshulpen en 40.000 klanten, maar de ambities van mede-eigenaar en ceo Jo Mellemans zijn nog veel groter. Tegen 2020 wil hij 10.000 poetshulpen in dienst hebben.

Om kandidaten te lokken pakte het Poetsbureau uit met opvallende radiospots, waarin werd gezwaaid met ‘de hoogste lonen van de sector’ en zelfs met een heuse primeur: elke poetshulp die minstens 20 uur per week werkt, ‘maakt aanspraak op een bedrijfswagen’.

De campagne kende veel succes. Sinds oktober gingen er al 450 extra huishoudhulpen aan de slag bij Het Poetsbureau. ‘We slagen erin om niet-mobiele mensen zonder werk een toekomst te geven op de arbeidsmarkt’, zegt ceo Jo Mellemans. ‘De aanvragen blijven trouwens wekelijks binnenlopen.’

Budgetneutraal

Het Poetsbureau merkte dat een op de drie sollicitanten aangaf niet mobiel te zijn. ‘Om de toegang tot de arbeidsmarkt te verlagen en een hogere instroom te creëren, hebben we bekeken hoe we dit mobiliteitsprobleem zo duurzaam mogelijk konden aanpakken’, aldus Mellemans.

De voorbije twee maanden heeft het bedrijf 400 elektrische fietsen en 175 bedrijfswagens besteld. ‘Het hele autoverhaal, dat onterecht wat kritiek oogstte in sommige media, is een vrijwillig én budgetneutraal verhaal’, benadrukt Mellemans. ‘De financiering gebeurt via eigen bijdrage van de werknemer, die we duidelijk en eerlijk adviseren.’

In ruil voor die bedrijfswagen moeten de poetshulpen hun maaltijdcheques inleveren, een eigen bijdrage betalen van 100 euro per maand en ze verliezen hun verplaatsingsvergoeding (van ongeveer 50 euro per maand). Ze mogen privékilometers met de wagen rijden, maar moeten de brandstof wel zelf betalen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden