Los bericht bekijken
Oud 18 december 2017, 11:36   #258
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Die houding van jou is puur fatalisme.
"We kunnen er niets aan doen, dus maken we er het beste van."
Zoiets ja. Mag ik? Ik zeg toch ook niet tegen jou hoe jij je leven moet gebruiken? Laat jij dan ook mij gerust?

Citaat:
Dat klopt gewoonweg niet.
Dat is best mogelijk. Misschien kan heel je leven strijden voor "het goede" wel degelijk resultaat opleveren. Maar jij doet het ook niet dus je moet tegen mij niet mekkeren. De tijd dat jij hier op het forum ligt te trollen had je evengoed aan nobelere dingen kunnen spenderen maar dat deed je niet. Dus verwijt niemand iets wat je zelf ook niet doet.
Citaat:
Mensen met principes en ideeën kunnen wel degelijk iets veranderen.
Soms wel ja. Soms ook niet. Sommige worden succesvol, anderen belanden in de gevangenis. Ik ga me daar niet in mengen.

Citaat:
Het is enkel de leeghoofdige meute, de kudde, die dat niet heeft.
En die uit pure gemakzucht en lafheid "er het beste van maakt".
Laat ik het omdraaien. Het zijn de idioten die tegen beter weten in hun leven vergooien aan utopische gedachten en modellen. De verstandigen houden zich daar niet mee bezig en leven gewoon rustig hun leventje verder.
En wat er ook van aan is; mag ik mijn leven nog indelen zoals ik het wil ja? Als ik geen zin heb om me in politieke spelletjes te steken is het me dan toegestaan dat ik dat niet doe?

Veel erger zijn mensen zoals jij. Anderen ervan beschuldigen dat ze fatalist zijn en dom omdat ze niet proberen om 'de wereld te verbeteren' terwijl je zelf het 'wereldverbeteren' beperkt tot er op een forum wat in het wilde weg over komen roepen. En er verder ook niets aan proberen te doen. Dat is pas hypocriet.

Of doe jij daadwerkelijk iets om het systeem te veranderen misschien? Ben jij activist? Dagelijks op de barricades? Ik dacht het niet.

Citaat:
De Brexit toont dat het anders kan.
Trump toont dat het anders kan.
De Catalanen tonen dat het anders kan.
Verder kom jij niet he?
"Het kan anders."
Ja, vast wel maar dan vraag ik je nogmaals: Hoe dan?
Want jij toetert al heel deze draad dat het anders kan en moet en ik heb je al een paar keer gevraagd hoe dan wel maar daar komt nooit antwoord op.
Dus again: hoe zou het volgens jou anders en beter zijn?

Citaat:
Alleen heb je er verstand voor nodig, dat is voor sommigen niet zo eenvoudig.
Om even uit te leggen hoe je het dan wel zou willen zien is inderdaad heel veel verstand voor nodig. Tot nu toe heeft volgens mij Satiper als enige in deze draad een beetje moeite gedaan om aan te geven hoe het volgens hem beter kan. Verder heeft nog geen kat daar nuttige uitspraken over gedaan. Jij al zeker niet.

En bedenk: hetgeen jij graag veranderd zou zien ziet een ander misschien liever behouden. Leg ook even uit hoe je met jouw systeem iedereen blij gaat maken he.