Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je bedoelt dat Bourgeois minister van ontwikkeligssamenwerking moet blijven opdat ook de CD&V niet onmiddellijk toe zou geven en de Franstaligen 'as usual' hun zin krijgen van onze 'Vlaamse' partijen?
Waarom schaarde Bourgeois zich niet achter het VB toen die het vuurtje krachtig opstookte?
Waarom koos hij ervoor zich achter de twijfelachtige 'Vlaamse CD&V en de nog twijfelachtiger VLD en SP-A te scharen?
|
Denk je dat het iets had uitgehaald dan? Het resultaat is voor mij het belangrijkste, en ik geloof niet dat cavalier seul spelen op dat moment bevorderlijk zou zijn geweest voor het resultaat.
Ik hoop dat je van mij wil aannemen dat ik B-H-V even graag gesplitst zie worden als jij, maar ik geloof niet dat we door als enige regeringspartij de forcing te voeren dat verwezelijkt zouden hebben.
N-VA en VB hebben tijdens paars-groen j�*renlang gehamerd op die splitsing, maar het is nooit serieus op de agenda gekomen van Dewael. Nu heeft het dossier sinds de Vlaamse regeringsvorming geen moment stilgelegen, al moet het een hele processie van parlementaire procedures en vertragingsmanoeuvres passeren. Bon, ik wil dat gerust erbij nemen, zolang ik erin geloof dat wanneer de laatste trukjes van de federale bonzen opgebruikt zijn, B-H-V zonder prijs gesplitst zal zijn. Daar wil ik wel een dwaze verkiezingsbelofte voor breken, daar wil ik wel de hoon van het VB voor ondergaan.