Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
De DS-1!! 
Nostalgie...
Boss-pedaaltjes, wat een pret. Toen ik er voor het eerst kennis mee maakte werden de kwaliteiten van lokale gitaristen nog afgewogen op basis van het aantal pedaaltjes dat-ie aan elkaar geregen had.
Tot een vriend van me plots kwam opzetten met de ME-5. En dan stond je daar met je pedaaltjes naast zo'n blinkend zwart ding met wel 5 pedalen en een schermpje!
Ik moet die dingen nog altijd ergens hebben liggen denk ik maar ik ben ze al in jaren niet meer tegengekomen. Uitgeleend en niet meer teruggekregen vrees ik.
|
Als je begint te spelen dan heb je soms momenten dat je staat te tapdansen, omdat je zoveel pedalen gebruikt. Later als je techniek beter wordt gebruik je minder en minder pedalen tot dat op den duur de gitaar rechtstreeks in de Marshall gaat.
Op een Ibanez Tubescreamer na om wat extra boost aan de solo's te geven.
Ik heb geen idee waar die pedalen allemaal gebleven zijn, distortions, noisegate, equalizers, delay's, pitchshifters, volumepedaal, Wahwah enzovoort, noem maar op.
Hetzelfde geld eigenlijk ook voor mengpanelen, versterkers, drumstel, basgitaren, boxen, zanginstalaties, micro's, standen, 4 sporenrecorders enz. Ook gitaren, had op een gegeven moment 17 gitaren, nu nog twee en een Marshallstack.
Al de rest is ergens ten velde verdwenen