Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde
Ik merk vanuit Spanje ook een minachting tov. Catalonië.
Ze moeten hard werken, overdreven veel afdragen aan de Spaanse staat, en daar zeker geen dank u voor verwachten.
Naar het schijnt zijn er trouwens nog altijd veel Spanjaarden die het "onbegrijpelijk" vinden dat Portugal een apart land is.
De arrogantie ook waarmee zij over zichzelf spreken als "Het Iberisch schiereiland", terwijl dat net zo goed Portugal bevat, spreekt boekdelen.
Sedert ik Portugees ben beginnen leren is mijn liefde voor Spanje ferm bekoeld.
Ik zie wat voor een arrogant land Spanje wel is, hoe zij graag domineren en verknechten.
.
|
Klopt !
Die vaststelling kan eenieder maken, die regelmatig met Castilianen te maken heeft.
Ook de wijze waarmede de Spanjaarden met hun verleden omgaan, is tenen krullend.
Ze zien hun veroveringen als "prestaties" en hun conquistadores als echte helden zonder enige bedenking over hun daden.
Laatst gewijzigd door Anselmo : 30 december 2017 om 17:56.
|