Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik ook.
Mijn 130 pk benzine voldoet perfect daarvoor.
Op de Franse autobaan is 130 km/h het maximum en die heeft genoeg vermogen om vlotjes in te halen. Dankzij een goede turbo.
Ik haal het ook niet in mijn hoofd om 200 per uur te rijden met mijn gezin in de wagen.
Diesel gaat in Belgie "the way of the dodo". De combinatie van de hogere aanschafprijs, de hogere BIV en taxen en de hogere brandstofprijs zullen het de nek omdoen als nieuwe wagen. Vergeet ook niet dat nog niet zo lang geleden een van de grote redenen voor lease maatschappijen om diesel te promoten de hoge restwaarde was van diesels. Zoals door Micele reeds aangehaald is dat ook een feit van het verleden aan het worden. Dan zal je daar ook een shift zien die op 4 jaar volledig kan ontdieselen, in het voordeel van benzine, hybride, gas of electrisch.
|
mijn 1.8 naft nu is 140 pk, mijn diesel 1.9 was 130 pk ... ik kan u gerust toegeven dat de diesel in alle omstandigheden aangenamer reed, ook in typisch Belgische verkeersomstandigheden ...
kostprijs van die twee is vergelijkbaar rond de 35K
een vergelijkbaar exemplaar elektrisch kost me op dit moment minstens 70K ...