https://www.hln.be/nieuws/binnenland...beter~ac800b5f
Er was hier een tijdje geleden een draadje over hoe de NMBS zijn treinbestuurders wil verplichten te blijven ofwel laten betalen voor hun "opleiding"....Ik kan het niet meer vinden.
Nu de economie aantrekt en er beetje bij beetje meer privé-spoormaatschappijen op de (transport-)markt komen azen die natuurlijk op NMBS treinbestuurders..
En alvast één treinbestuurder die met lange opzegperiode zit gaat,volgens het artikel, wel heel erg ver om desnoods "ontslag met dringende reden" te verkrijgen.
Het is wel heel erg en zeer risicovol (ik meen te mogen opmerken dat de NMBS een gerechtelijke procedure zou kunnen starten tegen werknemers die opzettelijke sabotage plegen aan het systeem).Het is ook absoluut deloyaal en onprofessioneel.
Volgens het artikel zouden momenteel al tientallen treinbestuurders aan het uitzien zijn voor werk op een ander,.
Wat het artikel niet specifieert is of,behalve de (loon)voorwaarden het eventueel ook niet zou kunnen gaan om (jongere) mensen die echt niet meer om kunnen met de ouderwetse structuren(ik citeer overigens de CEO van NMBS zelf,mevr. Dutordoir)van dit archeologisch artefact....
Maar meer ten gronde.....zit er eigenlijk wel toekomst voor de "company" in het gewoon openbaar vervoer....constant gezaag van "chefs",overbevolkte treinen,klanten die er met plezier een smeerboel van maken , en dan blijkt dat je voor het verplaatsen van wat materialen en goederen gewoon meer kunt verdienen.....
