Het is al een tijdje bezig maar deze morgen telde ik minstens 17 wagenmodellen en merken die nieuwe autos aanboden onder de 10.000 €, en meer dan de helft zelfs minder dan 9.000 €. "Salonkorting" ofzo, stond in de De Markt krantje van het hbvl.be
Maar de oorzaak ligt
ook eraan dat ze van hun oude euronorm 6b afwillen (NEDC), want ten laatste september 2018 mag enkel maar euro 6c verkocht worden, euro 6c volgens WLTC norm.
Het is al een tijdje bezig, linkje augustus 2018, vooral lokken ze klanten die van hun oude diesel afwillen:
Citaat:
https://www.demorgen.be/buitenland/o...uilt-beccffc5/
Ook Opel paait klanten: tot 7.000 euro korting voor wie oude diesel inruilt
10-08-17, 21.20u - Bron: Belga
De Duitse autobouwer Opel biedt in eigen land premies tot 7.000 euro aan eigenaars van oude diesels die een nieuwe Opel kopen. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. Opel volgt daarmee het voorbeeld van Volkswagen.
Eerder bood Volkswagen al premies tot 10.000 euro voor oude diesels die worden ingeruild. De 'milieubonus' van Opel is afhankelijk van het model dat je koopt, en gaat van 1.750 euro voor een nieuwe Opel Karl tot 7.000 euro voor een nieuwe Insignia die wordt aangekocht bij een Opel-dealer in Duitsland.
De premie geldt voor bestuurders die hun oude diesel (euro 1 tot euro 4 norm), van gelijk welk merk, omruilen. De oude wagen moet op de schroothoop belanden.
De premies vloeien voort uit de recente dieseltop van de Duitse autoproducenten, waarbij die zich hebben geëngageerd om zoveel mogelijk oude diesels op te ruimen.
|
Wie daar niet van profiteert, naja ze moeten het zelf weten. Eeuwig gaat dat verhaal niet duren.
Vanaf 1 sep 2018 komt de verplichte euronorm 6
C voor inschrijvingen alle nieuwe wagens, en dan zal dat kortingsverhaal mss over zijn, behalve dan als je een verouderde euronorm 6b koopt..., maar dat zullen enkel nog stockwagens zijn (als er nog zijn). Want na sep 2018 kunnen die niet meer nieuw ingeschreven worden.
Euro 6C wagens bestaan al langer (sinds einde 2016, verplicht sinds sept 2017) dus toch opletten als je een nieuwe wagen koopt. Het spreekt voor zichzelf dat een euro 6C-WLTC later een hogere wederverkoopprijs gaat halen dan een euro 6b-Flutnorm-NEDC. Ook wegentaks kunnen in de loop van de jaren duurder worden voor een oude euro6b norm enz... Naja wie het beter kan uitleggen ga je gang.
Mss dat een tekeninkje helpt van een
euro6C-benzinemotor
met extra benzineroetfilter? vb Volkswagen:
Uiteraard gaat men op een euro 6c veel minder korting krijgen dan op een verouderde euro 6b, waar ze nog 7,5 maanden tijd hebben die te verkopen en legaal nog nieuw in te schrijven. Ik zou zeggen laat je geen oude emissie techniek aandraaien voor pakweg 1000-2000 € meer korting, zeggen gaan linke verkopers het pas als je ernaar vraagt... denk ik...