Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2018, 13:01   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of ze in Begië op de keuring ook het aantal (diesel)roetdeeltjes gaan meten in de toekomst? Ik maak me geen illusies...
Wat meten ze eigenlijk überhaupt in BE? Ik heb geen diesel dus... en die ene keer bij de euro 5 benzine zeiden ze "dat het goed was" ca. 38 € betaald.

D wil de massa van de roetdeeltjes precies meten vanaf 1 jan 2019 (+ marge), en vanaf 2021 zelfs het aantal roetdeeltjes, anders is er geen controle op manipulatie van de roetfilter en hun werking bij dieselwagens. De euronormgrenzen zijn tenslotte geen propje papier meer, en vanaf 1 sep 2018 wordt de WLTC ingevoerd.

Op direct ingespoten benzines hebben ze voorlopig nog geen geschikte apparatuur, want di-benzines krijgen ook een roetfilter om aan de euronorm 6c te voldoen, dit vanaf september 2018. Benzinedeeltjes zouden echter "te nat" zijn (teveel water) om goed te kunnen meten.

De meesten hebben het al gemerkt aan de lage prijzen van de euro 6b wagens, vooral de benzines, ze willen heel die nieuwe stock kwijtgeraken vóór september 2018, daarom die hoge kortingen en-of recyclagepremies bij aankoop van zo een wagen. (andere topic)

Bron:

Als Duitsland en Nederland hun uitlaatgasmetingen verstrengen, wat zou den Belgiek doen? Het zal zo zijn als met de Europese nummerplaten zeker? Ik lach al op voorhand...
Ik ook.
In mei moet ik met mijn 6 jaar oude diesel naar de controle.
De dag voor ik ga kap ik er een klein busje ''foefelaar'' van nog geen 9 euro in en de meter op de controle beweegt amper.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden