Citaat:
Zelfs in Antwerpen kan je 's avonds op de meeste plaatsen gerust buitenkomen.
De locaties waar het minder veilig is zijn gekend en als je er niets verloren hebt, blijf er dan weg.
|
Dit is DIKKE BULLSHIT !!!
Ik zat 3 jaar op kot in de buurt van 't Falconplein in A'pen. Ik voelde me daar niet veilig, maar moest er iedere dag komen om naar de Zeevaartschool te gaan (Noordkasteel). De enige reden (volgens de politie) dat er daar met de autochtone bevolking niet veel gebeurd is dat de maffiosi elkaar daar te streng in de gaten houden. Er zitten daar 4 buitenlandse (Polen, Rusland, Wit-Rusland, Albanië) bendes die elkaar voor t minste naar het leven staan (letterlijk)
Mijn vriendin woont als Vlaamse in Borgerhout en durft nauwelijks door het oude deel lopen. Ze is daar al vaker lastiggevallen, zelfs wanneer ze in gezelschap is. Zelf voel ik me ook niet veilig daar. En niet omdat daar meer Marrokanen wonen, maar omdat ze zo agressief en rascistisch doen tegen al wie dat niet is. Angst heb ik er niet, ik ben niet gauw bang, maar ik ben steeds op mijn hoede.
Ik ben een sportieve (rugby, zeilen,skien) man (26j) met bijhorende lichaamsbouw, en toch zijn er al 2 pogingen ondernomen om me te overvallen. Zonder resultaat daar ik het recht in eigen handen genomen heb. Spreek me a.u.b niet over een "zogenaamd" onveiligheidsgevoel. Het is niet alleen een gevoel, het is gewoon een feit. Ok, in een gemeente/dorp van 500 inwoners zal je niet gauw last ondervinden, dat moet ik toegeven.
In de havenbuurt van Recife (BRA) voelde ik me veiliger dan in mijn eigen hoofdstad. misschien lag het eraan dat er mp's met M16 over straat liepen. Meer blauw op straat geeft toch wel een veiliger gevoel, en als die nog eens mochten optreden zou een "kleine" crimineel zich wel 2x bedenken voor actie te ondernemen.