Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, eer men kleinere dieselmotoren kon ontwikkelen.
En nu heeft het wel wat voeten in de aarde, om batterijen met grote capaciteit te ontwikkelen.
De stekkerhybride lijkt mij een zeer valabele overgangstechiek.
De overheid zou die veel meer moeten subsidiëren, ttz in de vorm van minder belasten.
|
Probleem is dat "relatief vele" bestuurders die stekkerhybride niet opladen en dus maar heel zelden electrisch rijden, de overheid heeft daar geen controle op.
En indien een hybride niet meer deels-electrisch rijdt zuipt hij zelfs nog meer dan een gewone benzineversie. Daarom heeft de NL overheid alvast besloten die stekkerhybrides te behandelen gelijk een gewone benzine. En eigenlijk hebben ze gelijk. Met een mini batterij en een dikke ICE-motor ben je nu ook niet echt milieuvriendelijk bezig. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die al 50 km electrisch kunnen rijden, in bepaalde landen is een stekkerhybride pas een volwaardige hybride als de batterijgrootte geen subsidie-alibi is.
Uiteraard kan die hybride rijder -indien hij zeer regelmatig electrisch rijdt- nog profiteren van het minder verbruik, en in bepaalde landen nog altijd van een lagere BIV en minder wegentaks op basis van de sjoemelnorm CO2.
Want een hybride is geen zero emission wagen hé.