Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2005, 16:54   #86
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

In de eerste plaats ben ik niet tégen een bindend volksreferendum - vind alleen maar dat dit een weldoordachte zaak moet zijn
Dus de zeven vragen :
1. Neen
2. In bv. Californië maakt dit systeem het besturen van sommive steten zeer lastig nl.
door via BROV de staat meer uitgaven op te leggen en gelijktijdig minder inkomsten te bezorgen.
In Zwitserland wist het BROV ervoor te zorgen dat dit land zo'n 60 jaar geen lid werd van de UNO... (Waar was dat in hemelsnaam goed voor ?)
3. Stel je een BROV voor in de "vfaciliteitengemeenten" rondom Brussel...
4. Ik ben geen techneut ... maar diverse hackerexploten doen me veronderstellen dat
er grenzen zijn aan mogelijkheden van computers... er is nog nooit zoveel sprake geweest van verkiezingsfrauderingen dan in het computertijdvak...
5. & 6 gaan strikt genomen niet over het BROV, maar over het kiezen van vertegenwoordigers & dat is wat we hebben een representatieve democratie
Die we democratischer willen maken door de werking van de politieke partijen
transparanter en democratischer te maken en er grenzen aan hun invloed te stellen..

Een vorm van rechtstreekse burgerinterventies is één van de mogelijkheden - maar waarschijnlijk niet de alleenzaligmakende.

Om maar slechts één iets te noemen - politiek leiderschap kan wars van het innemen van "populaire standpunten" / "populisme" democratisch en waardevol zijn..