Los bericht bekijken
Oud 8 september 2002, 09:34   #1
muuske
Banneling

Standaard

Heb zojuist de analyse van Prof U.Vermeulen over de moslims gelezen in HLN van dit week-end. Zijn konklusies kunnen alleen maar beaamd worden.
Verleden week heb ik een debat gevolgd op de RTBF in verband met dezelfde problematiek, ttz houding van de moslims na 11 september. Uit dit debat was duidelijk op te maken dat de Islam er alleen op uit is het westen, zoniet de ganse wereld, te "bekeren". Hun intolerantie tegenover andersdenkenden is legio en alle zwakheden in het westers demokratisch stelsel word uitgebuit tot op de bodem. Als voorbeeld die imam die triomfantelijk zwaaide met honderden huwelijksaktes, die hij ingezegend had bij moslims die meerdere vrouwen huwden. Polygamie is bij wet verboden in Belgie en ben benieuwd of onze justitie daar gaat tegen optreden (op dit debat was, behalve een paar parlementsleden, ons comite "R" ook vertegenwoordigd). Een andere zaak was de geniepige wijze waarop een andere gebaarde insinueerde dat onze overheid de hand zou hebben gehad bij de brand in de moskee van het Eeuwfeestplein. Nog hangend is die aanklacht in verband met de website van het Islamistich Centrum van Belgie, waar duidelijk racisme en opruiing aan de orde waren. Tot nu toe is er nog maar weinig over uitgelekt.

Ik weet niet hoe anderen zich hierbij voelen, maar voor mezelf heb ik de indruk dat onze overheid haar werk niet naar behoren doet. Ik voel me door hen zo een beetje in de steek gelaten en vrees ervoor dat onze demokratie, die met zoveel moeite door onze voorouders verworven werdt, te grabbel gegooid wordt.
muuske is offline   Met citaat antwoorden