Discussie: Onbehaaglijk
Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2005, 20:03   #145
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Belgicisme is er voor de Belgen, en daar horen de Vlamingen ook bij. Alleen kan ik niet leven met het gedacht dat enkelingen mij een identiteit opdringen waarvan ik niet moet weten. Daarom is het niet onverstandig om "dat Vlaams-zijn" volledig af te keuren, en er definitief afstand van nemen.

In een België zonder separatisten had ik ongetwijfeld ook een Vlaamse Leeuw naast de Belgische en Europese vlag gehad. Nu kan ik er niet meer fier op zijn. De flaminganten besmeuren mijn vaderland, en dat is niet goed te keuren. Dus dan doe ik maar hetzelfde met hen. Wie de put graaft voor een ander...

Wat Vlaams is, slecht is.
Ik kan uw redenering begrijpen (hoewel ik uw laatste zin ietwat belachelijk vind), maar zij is volledig omkeerbaar. Vlaams-nationalisme is er voor alle Vlamingen, ook diegenen die zich er niet door aangesproken voelen. Voor Vlaams-nationalisten voelt het alsof de Belgische identiteit opgedrongen wordt, en vanuit dat oogpunt, temeer daar de Vlaamse strijd er een is van rechtvaardigheid, nemen zij/neem ik afstand van het 'Belgisch zijn'.
Dat België besmeurd (?) is, heeft het aan zichzelf en haar kortzichtig beleid te danken. Om daarom nu flaminganten te gaan besmeuren...?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden