Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2018, 09:29   #8
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Zo kan men blijven doorgaan. En wat met de duizenden fictieve zelfstandigen, al dan niet in bijberoep, die met een Z of zelfs ZZ-plaat rond rijden.

En wat met mensen die meerdere wagens bezitten en de nummerplaat van 1 ingeschreven wagen overplaatsen. Elk jaar kan je met alle wagens en met dezelfde nummerplaat naar de jaarlijkse controle gaan. En de verzekeringsmakelaar schrijft met plezier meerdere verzekeringsbewijzen. Geen gezever of fictie want mijn makelaar doet het.

Ik keur het rond rijden met een wagen die niet verzekerd is zeker niet goed. Maar velen zijn wel verzekerd en hebben een geldig keuringsbewijs. Trouwens eerste maal tegen houden = 55 euro boete. Al voorgehad dus ook geen fictie. Verkeersbelasting is een belasting dat los staat van verzekering en technische controle.

En zijn mensen die met een O-plaat dagelijks woon- werkverkeer doen niet even schuldig? Ik kan er direct tientallen opnoemen die ik elke dag op de bedrijfsparking weet staan. Is ook de wet overtreden maar toch wordt er niets aan gedaan.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 29 januari 2018 om 09:31.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden