Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman
Het is niet nodig dat je alles tweemaal herhaald!
De meesten; uitgezonderd dezen die bevestigen wat ik schrijf; lezen toch maar hetgeen ze zelf schrijven.
En voor wat betreft de e-commerce zijn ze inderdaad rijkelijk laat.
Om er nog iets van te maken zullen ze het moeilijk hebben.
Maar om teveel hetzelfde zeggen moet ik toegeven dat ik in het verleden me daar ook aan bezondigd heb. Hoeveel keer heb ik op dit forum al de aandacht gevestigd op het feit dat Frankrijk en de vazalstaat België als twee kreupelen achterop hinken; o.a. tegen Nederland.
Hoeveel kleinhandelaars staan er nog in hun deuropening te wachten om klanten binnen te lokken en te pluimen? Ge hebt verdomd nog geluk als ze zelfs onmiddellijk willen zeggen dat ze een bepaald product niet hebben.
Op naar de volgende winkel dan op zoek achter een speld in de hooiberg.
Vorig jaar kocht ik nog; onnozelaar die ik ben; een electrische kettingzaag in een warenhuis behorende tot een keten. En een tweede ketting.
Bij valavond werd ik waarschijnlijk wakker en besloot ik van nog eens te kijken op PC. Wel in Nederland vond ik een firma die deze kettingen verkocht en leverde aan de helft van de prijs die ik hier betaalde.
Natuurlijk heb ik die ketting terug gebracht. En er bij gedacht :"Vanaf nu kan je de pot op."
Achterlijk land! 
|
Je kan veel hetzelfde uitziende materiaal kopen aan veel verschillende prijzen.
Slechts een handvol kopers zullen het verschil in sterkte en verschil in onderdelen zien echter. Uiteraard gaan die altijd voor het goedkoopste. Wat resulteert in materiaal die veel sneller zal slijten en onbruikbaar zal zijn.
Zo zal bv een boordril van de Aldi bijna niet boren of het moet al zeer zacht materiaal zijn. Gewoon omdat het van zachter metaal gemaakt is.
En dat is in gans het aanbod van materiaal zo.
Beetje stielmensen trappen daar al lang niet meer in en betalen liever 5 keer meer voor merken en leveranciers die wel achter hun kwaliteit staan.
Waarom?
Omdat goedkoop kopen achteraf duurder uitvalt dan meteen goed kopen.
Maar ja we leven in een tijd dat mensen zweren bij goedkoop en 2hands.