Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2018, 14:00   #3
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Of ik kan vlakbij een wasmachine bestellen, dat ze dan twee dagen later ook leveren en installeren. Waarom moet dit steeds online? En waarom steeds bij Buitenlandse webshops? Zijn mensen nu echt zo lui geworden en moeten ze zo hard rekenen om het goedkoopste te kunnen betalen? Ik zal nooit bij een coolblue of bol.com iets bestellen. IK hekel dergelijke (web)shops. Ik steun liever de lokale middenstand. En is er een probleem dan staat die enkele uren later en met een glimlach aan je deur. Voor een prul rekenen ze dikwijls nog niets aan.

En over dag en nacht werken. Zever in pakskes. In de privébewaking zijn ze ook heel flexibel. Maar ze hebben dan ook een degelijk uurloon. Meestal schiften van 8 tot 12 uur. Tot 180 uur per maand en dan zijn het overuren aan 150%. Het voordeel is dat elke werknemer vrij kan kiezen dat hij wel of niet boven zijn contractuele uren gaat.

Voorbeeld :

persoon A doet enkel contractuele uren. Aan 12 uur per schift tikt dit lekker door. 14 dagen werken en de rest thuis. Gemiddeld uurloon premies weekendwerk en zo in begrepen is rond de 18 euro/uur bruto. Gemiddeld draait een gewone bewakingsagent rond de 1800 tot 2000 euro netto/maand.

persoon B doet veel extra schiften en doet gemiddeld 180 uur per maand. Dit in verschillende tijdsregelingen. Die is dan niet zoveel thuis maar heeft op het einde van de maand snel een loon van meer dan 3000 tot 3500 euro bruto. Enige nadeel is dat de fiscus dat ook graag heeft en die mensen wel een mooie afrekening stuurt. Ik heb mensen gekend die zo maandelijks meer dan 2200 euro netto/maand ontvingen.

Dit zijn mensen waarvoor geen echt diploma vereist is. Enkel door je psychologische testen geraken en een blanco bewijs van goed gedrag hebben. Wat je ook heel veel hebt zijn mensen die halftijds komen werken. Die hebben dan meestal wel een zelfstandig bijberoep en omzeilen zo hun hoge sociale bijdragen. Eens je hoger wil geraken dan gewoon bewakingsagent te zijn moet je wel over hogere diploma's beschikken. Alhoewel er nu nog met amper een beroepsdiploma zijn die tot Branch manager promoveren. Maar dit is een heel ander verhaal.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden