Discussie: Aftrekbare giften.
Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2018, 14:05   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een hypotheek is een eigen keuze. Ik zie niet in waarom de staat (en dus de andere belastingbetalers) moeten worden gedwongen om hiervoor onrechtstreeks mee te betalen.
Eens!

Citaat:
Een renovatie doen is een eigen keuze. Ik zie niet in waarom de staat (en dus de andere belastingbetalers) moeten worden gedwongen om hiervoor onrechtstreeks mee te betalen.
Een renovatie die er voor zorgt dat er minder nadelige effecten zijn voor het milieu komt de hele maatschappij ten goede.

Citaat:
Een e-wagen kopen is een eigen keuze. Ik zie niet in waarom de staat (en dus de andere belastingbetalers) moeten worden gedwongen om hiervoor onrechtstreeks mee te betalen.
Zie antwoord op renovatie

Citaat:
Zo goed als alles is een eigen keuze. Ik zie niet in waarom de staat (en dus de andere belastingbetalers) moeten worden gedwongen om hiervoor onrechtstreeks mee te betalen.
Indien een eigen keuze de samenleving ten goede komt mag een belastingaftrek wat mij betreft mogelijk zijn.

Citaat:
En de staat werd nooit gedwongen, ze hebben zelf de mogelijkheden geschapen om deze dingen aftrekbaar voor de belastingen te maken.
En dus ook om die aftrekken terug af te schaffen indien ze niet te verantwoorden zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden