Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2018, 12:09   #3
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

In Nederland heeft men de BPM en dat is een systeem dat weer duidelijk aantoont dat groen = poen. En toch blijf ik erbij dat E-wagens ook ergens hun elektriciteit moeten vandaan halen. En dat opwekken geeft bijna altijd uitstoot. Dus ergens is het hypocriet. Maar ik volg het toch met enige interesse op. Binnen enkele decennia is met een ICE wagen rijden = gemolesteerd worden. Of ze plaatsen je onder de noemer marginaal.

Er is in dit topic een verwijzing naar autogids. Een tijdschrift waar ik ook op ben geabonneerd. In december stond er wel een heel ander verhaal over de toelevering van elektriciteit in. Kort door de bocht kwam het er op neer dat de grote spelers van elektriciteitsleveranciers zouden gaan bepalen of je E-wagen zou mogen opladen of dat ze deze als hun "voorraad" zouden mogen gebruiken. Nu geen kwaad woord over autogids en Tony Verhelle. Maar zijn visie is al langer niet meer de visie van een echte autoliefhebber. Autogids is onder zijn invloed serieus naar links geschoven. Neem enkele autogidsen van 10 jaar geleden en nu. Zijn voorwoorden zijn enorm richting wereldverbeteraar, zeurpiet en manisch depressief opgeschoven.

Uiteindelijk zal E-rijden het wel halen. Dus de kassa en mogelijkheden voor autofabrikanten zijn weer voor vele jaren gered. En de politiek duwt het in onze strot. Is je ICE wagen nog niet versleten dan heb je pech? Ofwel betaal je je blauw aan taksen ofwel dump je deze richting Afrika en pomp je je spaarcenten in een E-wagen. En als het van Tommelein zou afhangen dan verplicht hij je nog eens om je daken vol zonnepanelen te leggen.

Ik ben of beter was volledig gewonnen om binnen enkele jaren een E-wagen aan te schaffen. Maar hoe langer hoe meer ik er tegen ben en het niet zal doen. Voor de kilometers die mijn vrouw en ik nog zullen doen is het dit niet waard.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden