Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Soms moet ge het al eens ver gaan zoeken he Herr Flick... ik vond Zuid oost Azie al redelijk ver trouwens...
|
Gisteren werd uw ver gezochte theorie overigens in NOVA bevestigd, ...
Een dorpshoofd deed rondleiding in zijn overspoelde dorp, een puinhoop...
Het leger was bezig het eigen materiaal te bergen, met zeker 10 man waren ze een buitenboordmotor aan het versjauwen, Ah, vroeg de journalist, moeten jullie geen lijken bergen ? Kapitein antwoord, : nee, we moeten eerst ons materiaal redden, de wegen zijn toch kapot en we wachten op transport om de doden weg te brengen... (van een putteke graven had hij blijkbaar nog nooit gehoord... )
Het dorpshoofd was ondertussen aan het vertellen dat ze de lijken het best verbranden, maar hij was niet zeker of dat wel mocht van de ISLAM, ... de geestelijken moeten zich daar over uitspreken... hij vertelde dit met een mondmaskertje op, tussen de lijken, die zo wat overal rondslingerden, geloof me, ze zaggen er nie al te fris meer uit, het zou me niks verbazen als dat dorpshoofd binnenkort zelf ook niet ligt rond te slingeren met al die basielen in de lucht.
Dan maar naar de plaatselijke iman getrokken, ... verbranden is uitgesloten !
de islam verbied dat ! Eerst bergen, dan ritueel wassen en dan pas onder de grond, terwijl er een gebed wordt gezegd... (wel als je 100 000 lijken ritueel moogt gaan wassen, dan zijn we nog wel een paar weken bezig, ... ) Maar wist de iman te vertellen , als ze al aan het rotten zijn, (letterlijk) dan mogen ze met een ceremoniele reiniging ter aarde besteld worden... De iman vertelde dit vanop de trappen van zijn brandschone ongetroffen moskee...
Daarna kregen we een rondleiding door het dorp, van de dorpsoverste, ha hier was mijn huis, en dat lijk daar, dat daar ligt ken je dat, ? ah ja, dat is mijn neefje, ... (hallo, raap da manneke op, begraaf het, dat is toch het minste wat je kan doen, ? ... ) men wandelde gewoon verder, ondertussen struikelend over het volgende lijk,...
Het dorpshoofd wist te besluiten : UN zend zo vlug mogelijk hulp want de indonische overheid is te traag met hulp, ... (ondertussen dacht ik aan de soldaten met hun buitenboordmotor en het rottende lijk van het neefje tussen het puin van het dorpshoofd zijn eigen huis... )
Ok, dat je de eerste dagen misschien de kracht niet vind om uw eigen te behelpen in die rotzooi, dat kan ik nog begrijpen, maar dat je een week lang het lijk van uw bloedeigen neef laat rondslingeren ... ongelofelijk !
Zelf dat je na 1 week nog niet bezig bent met de puinhopen van je eigen huis op te ruimen versta ik niet. iedereen van ons zou toch zijn handen uit de mauwen steken en recupereren wat er te recuperen valt in zo'n omstandigheden.