Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2018, 09:59   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zeker. Nu, de materie waarmee ik me mee bezig hou is minder emotioneel dan zulke strafrechtzaken. Ik kom zulke ethische dilemma's dan ook minder vaak tegen.

Ik blijf bij mijn punt. Een advocaat kan tal van goede redenen hebben om een persoon niet te willen verdedigen. Ikzelf zou een persoon als Abdeslam nooit willen verdedigen.

Als men echter ervoor kiest de verdediging van een persoon op te nemen, dan moet men dit doen naar beste vermogen.

Ik zou net gewetensproblemen hebben wanneer ik een cliënt zou verdedigen maar dit bewust niet naar mijn beste vermogen zou doen omdat ik denk dat die cliënt niet het verdedigen waard is.
Mocht ik de kennis en de kunde hebben om advocaat te kunnen zijn, ik zou het ook weigeren die te verdedigen daar ik van mening ben dat een terrorist zelfs geen verdediging meer mag 'krijgen'.

Ik zou de slachtoffers van de terroristische aanvallen ook teveel voor ogen houden, het leed, mensen die verminkt zijn, trauma's, daarnaast al de gebouwen men zomaar 'kapot' gooide.

Daar houden veel mensen precies totaal geen rekening meer mee.

En dan nog ééntje die weigert wat te zeggen dat is er wel een beetje over dacht ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline