Er wordt hier regelmatig gesteld dat 250 000 euro (laat ons dat de gemiddelde waarde van een woning zijn) vandaag de dag niet veel meer voorstelt.
Velen zijn het er over eens dat de kost van het leven/koopkracht van de euro sinds de invoer van de euro veel hoger is geworden, en het heeft er niet de schijn van dat dat snel zal verbeteren.
In plaats van in België de komende 25-30 jaar euros te gaan pompen in vastgoed dat op dit moment al veel te duur staat (vooral de grond die in een bubble zit) en mogelijk in waarde zal afnemen, zou ik veel liever goedkoop huren en sparen, en over X aantal jaren erven en het geld in een land investeren waar grond en vastgoed nog een potentieel hebben om meer waardevol te worden. Uiteindelijk wordt rijkdom gemeten in de waarde van eigendommen die iemand bezit.
Het probleem is dat huren een mens tegenwoordig niet echt meer in staat stelt om veel te sparen.
250 000 euro is in België de prijs van een modaal huis. In Latijns Amerika behoor je ermee tot de elite en kun je een kast van een villa neerzetten
Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 februari 2018 om 13:40.
|