Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Die analyse was zeer goed, en is dat tot op vandaag nog steeds.
Jammer genoeg zullen er in de maatschappij altijd individuen zijn die vanuit hun eigen opinie zich niet willen neerleggen bij de bestaande structuren en systemen en die dan maar naar de rechtbank stappen in de hoop daar hun groot gelijk te kunnen afdwingen.
Als alle scholen van het GO ! strikt het hoofddoekenverbod toepassen, stopt het probleem met bestaan.
Wat die 5 meisjes dragen tot aan de schoolpoort heeft niemand zaken mee. En wanneer ze de school verlaten doen ze ook uiteraard wat ze willen.
Maar tijdens de schoolaanwezigheid verstrekt men onderwijs, geen obscurantisme dat segregatie net veroorzaakt.
Dat is de manier om de volgende generatie klaar te stomen.
|
Ik vind het ook een goede analyse. Maar ze moet de toets aan de praktijk wel doorstaan. Daar lijkt het thans niet op. De voorgedragen en toegepaste remedie blijkt nieuwe problemen te creëren. Ga even polsen op fora voor jongeren met vnl moslimse roots. Wat ik daar lees stemt mij niet hoopvol in een goede afloop.
Bovendien, het geanticipeerde plain level field reikt verder dan de grenzen van het GO.
Maw, het is er niet. Dat de wetgever die vervalste concurrentie ook even uit de onderwijsmarkt helpt. Dan kan ook dit probleem over de gehele breedte aangepakt worden.