Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Dieselauto’s interesseren de Belg niet langer
Eén van de redenen ...
Persoonlijk ben ik nooit fan geweest van een dieselwagen.
Men heeft het mij ook nooit kunnen wijsmaken dat een diesel 'zuiverder' zou zijn dan een benzinewagen.
Of dieselwagens dood en begraven zullen worden dat lijkt mij nog ietsje te vroeg om daar over te oordelen maar ik zou er niet van verschieten dat diesels van de markt zouden verdwijnen. 
|
Verdwijnen denk ik wel niet gezien de diesel toch nog steeds aangeschreven staat als de krachtpatser die gebruikt wordt om mee te slepen. Hij die een caravan wil trekken of een paardentrailer, is soms wel verplicht hiervoor een diesel aan te schaffen. Met het koppel van een benzine kom je op dat gebied niet ver en het overgrote deel van de benzine auto's mogen dan ook nagenoeg zo goed als niets trekken.
De elektrische wagentjes die op de markt verschijnen hun actieradius is ontoereikend, voor zo ver ze al geschikt bevonden zijn om een zware last te slepen. Ik, met mijn meer dan twee ton sleepgewicht, zit al met het probleem dat ik , buiten een dieselvoertuig, niets geschikt kan vinden, bovendien moet ik soms beroep kunnen doen op 4 x 4 (kleine Vitesse) om mijn sleep onder alle omstandigheden daar te kunnen krijgen waar ik hem hebben wil.