Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2018, 18:56   #552
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar dit kun je toch geen standpunt noemen?
Laat jongeren, kinderen gerust zelf uitzoeken wat ze aantrekken naar school, ouders zullen er wel op wijzen wat wel of niet kan.
Dat kun je toch niet gelijkstellen aan meisjes die vanaf de pubertijd opgelegd krijgen dat hoofddoeken moeten, steeds en overal.
U maakt geen verschil tussen een ideologie die onderscheid oplegt en individuele keuze wat je aantrekt, zolang het iets wat gangbare en functionele kleding is voor op school?
Dan " moeten " we allemaal maar in uniform? Alsof dan de discussie over hoofddoeken niet speelt?
Hoezo ... kan je geen standpunt noemen? Dat heb ik zonet gedaan.

Je vergeet weer onze grondrechten.

Ouders hebben het recht om hun minderjarige kinderen een set aan normen en waarden mee te geven al dan niet religieus/ideologisch geïnspireerd.
Als jij dat wil verhinderen dan moet je ouders uit hun ouderlijke macht ontzetten. Je zal het met me eens zijn dat dat heel moeilijk ligt.
Daar waar meer liberale moslims de keuze effectief aan hun dochters laten zijn er meisjes die alsnog voor de hoofddoek kiezen.

Dus, daar staan dan die 14-jarige meisjes met hoofddoek, waar ze desgevallend niet bewust voor gekozen hebben, aan de GO schoolpoort.
Met het hoofddoekenverbod jaag je ze naar ... Ja naar waar eigenlijk? Binnenkort misschien naar het KO? Maar daar moeten ze godsdienst volgen. Katholiek geïnspireerd en geprivilegieerd.
Of misschien gaan ze naar een islamitische school? Wat mogen we daarvan verwachten mbt integratie, burgerschap, ... als , volgens sommigen , de eindtermen al niet veel meer voorstellen dan een kladje, de doorlichting om de tuin geleid wordt, ...
Dat komt toch echt niet goed? Denk ik dan.
Vandaar mijn voorkeur om die meisjes mét hoofddoek ook welkom te heten in de GO-klas. En ze mee te geven wat andere netten of scholengroepen misschien (onbewust) gaan nalaten vanuit hun confessionele opdracht. Kortom, meer controle, meer sturing dan wat ik van het vrije net verwacht.