Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2018, 01:44   #12
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoeveel van die 20.000 sterven er elk jaar door het niet dragen van die gordel, dat is een cijfer dat ik eerst wel eens zou willen kennen alvorens we die 20.000 mensen gaan pesten.

kent VIAS dit cijfer? dat ze er dan maar mee komen.
Niet veel denk ik gezien veel verkeersdoden het slachtoffer worden van vrachtwagens, trams, autobussen waaronder ze terecht komen en daar helpen veiligheidsgordels niet tegen. Voor het overige denk ik dat de meeste dodelijke ongevallen het gevolg zijn van staartaanrijdingen door vrachtwagens die inrijden op een stilstaande of zo goed als stilstaande file en daar gaat het ook geen moer uitmaken of je dan al dan niet je gordel aan hebt.

De enige veiligheid waar de overheid zich om bekommerd en waarvoor ze ons verplicht een gordel te dragen is de veiligheid van het geld van de verzekeringsmaatschappijen.

Dat is net zoals iemand die een vergunning aanvraagt voor het voor handen hebben van een handvuurwapen om veiligheidsredenen om desgevallend zichzelf te kunnen verdedigen bij inbraak, of om zijn gezinsleden te kunnen beschermen in dergelijk geval.

Om die reden zal nooit een vergunning toegezegd worden.

Maar als schoolverlater heb ik, in afwachting van mijn oproep voor het leger, nog een tijd bij de Belgische posterijen gewerkt. Toen werd ik op pad gestuurd om geld in een koffertje, dat bevestigd werd met veiligheids-ketting aan mijn hand, per trein van Antwerpen naar het postkantoor van Geel te brengen. Daarvoor kreeg ik een geladen pistool mee, of ik daarmee wist om te springen of niet, die vraag werd niet gesteld.

Waar het om gaat is,... als het om 't geld van de staat te beschermen is dan mag 't is eender wie met een geladen pistool aan zijn zij rond lopen.

Idem geldt dit voor de mensen van geldtransportfirma's.

Als het om geld van banken en dergelijke te beschermen is, is het volstrekt aanvaard dat daarvoor een pistool gedragen wordt, als het om levens te beschermen is, NIET.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 maart 2018 om 01:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden