Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2003, 21:24   #10
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Hoe moet ik mij die 'sociale controle' concreet voorstellen? Gaan de buren mij bespieden met een verrekijker of elke week op de thee komen?
Is een zinnige discussie mogelijk aub? U geeft toch toe dat in een klein dorpje waar de mensen elkaar allemaal goed kennen er een grotere sociale controle is dan in de anonieme grootstad?
Wil dit zeggen dat ik tegen steden ben? Neen. Wel dat we terug naar een gemeenschapsdenken moeten bij de aanleg van wijken, binnen de steden terug naar wijken waar men een gemeenschap kan vormen. Niet door dat kunstmatig van boven op te leggen maar door de juiste randvoorwaarden en "bodem" te creeëren waarop dat kan ontstaan.
Citaat:
In de feiten die u aanhaalt zit inderdaad een kern van waarheid maar, nochmaals: hoe kunt u echtscheidingen en ruziënde ouders voorkomen zonder inmenging in de privésfeer? Door echtscheidingsprocedures moeilijker te maken (ontmoedigen) ? Door een bezinningsperiode in te bouwen alvorens men gaat trouwen?

U haalt goede feiten aan maar de conclusies blijven ofwel achterwege, ofwel zijn ze vaag en onrealistisch.
Door consequent de gezinspolitiek en onderwijspolitiek van het Vlaams Blok toe te passen. En neen, daar staat heus geen "verbod op echtscheiding" in. Waarom steeds van VB-standpunten een karikatuur maken? Verbergt het een armoede aan degelijke argumenten?

Ik raad u aan eens de uitgewerkte programmapunten (niet de zomaar opgesomde puntjes) te lezen. Bijvoorbeeld de brochure "Een keuze voor het leven" aanvragen bij het Vlaams Blok. Ze zullen u niet opeten hoor en van lezen is nog nooit iemand doodgegaan.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden