Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2018, 16:02   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een voorbeeld van Commies die uw mobiliteit afpakken.

Nazareth, Warandestraat.
Is een weg die de nabijheid van de E17 wisselaar (waar langere tijd terug die grote kettingbotsing plaatsvond) verbindt met Nazareth kern.
Komende van Deinze (langsheen industriezone De Prijkels, waar tussen haken heel recent alweer een bos verdween), E17 over, paar honderd meter verder (richting Gavere), linksaf, almaar rechtdoor, en je was in centrum Nazareth.
Tot voor een paar jaar was deze Warandestraat nog een simpele brede betonbaan tussen dorpen, zonder indelingen, zoals ze vroeger allemaal waren, waar de diverse weggebruikers niet gebonden waren aan bepaalde delen van de weg, en bij nodig gewoon wat meer naar links of rechts konden.
En toen kwamen de Commies, en met hen de smeerlapperij van de Commies. Ik passeerde er rond die tijd diverse malen per week, als fietser, en heb dus het teloorgangsproces van nabij meegemaakt.
Er kwamen drempels, eilanden, hindernissen, S bochten, op 1 punt werd rechtdoor afslaan, enz, het bekende gamma Commie rommel.
Ik rij daar nu veel minder frequent (een occasionele keer met maanden tussen), gisteren was zo een keer.
En de Commie-verklooiwerken bleken (eindelijk) afgemaakt te zijn.
Nog 1 wijziging sinds laatste keer (eind vorig jaar): +3.5 ton verboden, en lokaal verkeer aan laatste stukje (kant E17). Typerend.
Resultaat van deze blokkage is dat het verkeer nu verder richting Gavere moet rijden en langsheen 's Gravenstraat in Nazareth centrum moet.
De trajecten vormen een gelijkzijdige driehoek, en het verkeer moet nu langsheen 2 zijdes ipv 1 zijde. Weer zoveel tijd en brandstof verklooid, naast de zo 2 keer drukker geworden 's Gravenstraat, en resulterend file effect.
Gisteren moest ik in die Warandestraat 2 keer de drempel fietspad-autobaan af/op hotsen, wegens auto's erop, simpelweg omdat het voor de bewoners door de versmallingen nu kiezen is tussen fietspad blokkeren of autobaan blokkeren, 1 van de auto's had een aanhangwagen met tuinafval erin en chauffeur zat erin.
Vroeger, met de oude simpele brede betonbaan, kon ik als fietser gewoon rond die auto's rijden, zonder over drempels te moeten sukkelen. Net zoals auto's dat ook konden. Er was immers ruimte, geen scheidingen.

Ooit eens "Kilroy was here" tegengekomen?
Wel, hier is het "RotCommie was here".
Ik ken de situatie daar niet, dus kan ik er ook niet over oordelen. In het algemeen is het zo dat wegversmallingen, drempels, knippen van wegen enz. absoluut noodzakelijke maatregelen om mensen te beschermen tegen autoterroristen en er ook ervoor te zorgen dat mensen minder als echte idioten de auto gebruiken zoals dat thans het geval is.

Hupla, weer ééntje erbij;

https://www.hln.be/regio/turnhout/se...rijf~a79f90d8/

In een land waar het autofundamentalisme heerst, is dat natuurlijk een enorme ommezwaai t.o.v. vroeger waar men overal wegen aanlegde en men van iedere voordeur tot aan de kerk van ieder lokaal dorp moest kunnen rijden en de wagen steeds overal prioriteit kreeg.

Mensen zijn bijzonder dom, kortzichtig en egocentrisch en natuurlijk leidt dergelijk beleid en het kuddegedrag van de mens er binnen de kortste keren toe dat men zich overal meer en meer begint vast te rijden wanneer meer en meer mensen met de auto beginnen rijden en de bevolking ook toeneemt. Allemaal stappen ze met oogkleppen op AUTOmatisch in hun wagen wanneer ze zich moeten verplaatsen en vervolgens staan ze wel samen aan te schuiven.
Verzuurd en gefrustreerd slaan ze dan in het wilde weg om zich heen en hebben ze allemaal hun eigen oorzaken … behalve hun eigen autogebruik stellen ze niet in vraag natuurlijk hoewel ze wel degelijk mee staan aan te schuiven en aldus bijdragen aan de fileproblematiek.

Nu ze doen maar. Het is alvast goed dat men op de meeste plaatsen meer zorg begint te besteden aan zwakke weggebruikers die zich vb. langs geknipte wegen of fietspaden kunnen verplaatsen als alternatief voor de auto.

Zij die volharden in hun koppigheid, moeten maar op de blaren zitten. Medelijden is niet aan de orde vermist je zelf kies war je gaat wonen of werken en hoe je de verplaatsing maakt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden