Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2018, 11:53   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Trump pookt handelsconflict nog op en bedreigt EU met importtaksen op auto's

Trump pookt handelsconflict nog op en bedreigt EU met importtaksen op auto's

Citaat:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft op Twitter de Europese Unie bedreigd met nieuwe invoerheffingen. Na de importheffingen op staal en aluminium zou er best wel eens een taks op Europese auto's kunnen komen, aldus Trump, die op die manier de dreigende handelsoorlog erg dichtbij brengt.
Voor sommige mensen zal het raar in de oren klinken maar ik kan President Trump géén ongelijk geven mocht hij die actie 'taksen heffen' op touw willen zetten, willen doorvoeren.

Ergens ben ik van mening dat men dit al wel had kunnen zien aankomen.

Op basis van wat de EU al jaar- en dag doet kunnen we het onder de noemer: 'zelf gezocht' plaatsen?

President Trump is- en blijft in hart en nieren een zakenman.

Citaat:
"Als de EU hun al gigantisch hoge tarieven en barrières voor Amerikaanse bedrijven die er zaken doen, nog wil verhogen, dan zullen wij eenvoudigweg een taks op hun auto's instellen, die nu nog vrij de VS overspoelen. Zij maken het onmogelijk er onze auto's (en andere dingen) te verkopen. Groot handelsonevenwicht!"

p.s.

Misschien klinkt die, er misschien aankomende actie, van President Trump bij de EU wel in de oren als: 'Eigen volk eerst?'

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 maart 2018 om 12:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden