Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Het is hypocriet eerst vanuit het recht van de sterkste grond te veroveren om daarna zich te baseren op eigendomsrecht om een herverdeling tegen te houden. Mijn mening was vrij genuanceerd tegenover die oproepen tot wapengekletter vanuit een blanke superioriteitslogica.
De beslissing in zuid Afrika kwam trouwens democratisch tot stand. Hoe groot een democraat is men dan als men de wapens hiertegen wil opnemen?
Daarbij heb ik vanaf het begin gesteld dat het om ANC populisme gaat volgens mij. Is niet mee gaan in de blanke mannetjes hysterie nu ook al marxistisch?
Je mag me eens proberen te citeren op dat marxisme trouwens.....
|
het is naief mee te stappen in een ANC verkiezingsretoriek en tegelijk te ontkennen dat de gronden die in ZA braak liggen vandaag de gronden zijn die reeds herverdeeld werden...
ik heb nergens gepleit voor het opnemen v wapens, ik heb geschreven dat er ten gevolge van deze politiek en retoriek doden gaan vallen wsl én door moorden op boeren én door de gevolgde en voorspelbare hongersnood, net zoals in Zimbabwe gebeurde.
wie eigendom wil verdelen dmv onteigening zonder vergoeding verdedigt Marxisme, niet meer, niet minder.