Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2018, 21:07   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nu nog wachten op de E-wagens en hun batterijen die dat kunnen laden.
Dat zullen dan 800-1000VDC batterijpacks zijn, genre toekomstige Audi en Porsche. Wie weet zien we die al daar laden in 2019.



Gelegen in het Deense Aabenraa net naast de snelweg A45, ligt niet ver van de Duitse grens.

Ionity wil 400 van deze laadstations zetten in Europa, tegen 2020 voorzien.

Op de 2e , 3e foto ziet men ook duidelijk de koelleidingen of toch hun aansluitpunten.



Voor diegenen (de extreem opgefokte bestuurders) die ook 350 kW te weinig vinden, er zijn al CCS-pluggen die tot 500 kW kunnen verdragen, mits navenante koeling:


Ik kon dit ook op een oude draad zetten, maar ik neem best een nieuwe.

CCS laadplug wordt de Europese standaard, IONITY website en prentjes laat zich googlen:
https://ecomento.de/2018/03/06/ionit...denetz-design/

Nederlandstalige link:

Uiteraard zijn die laadpalen qua spanning afwaartscompatibel, heb je een batterijpack van 400 Volt (bvb Tesla) zal je daar aan pakweg 175 kW kunnen laden, maar de auto-hardware en software moet dat dan wel toelaten, vandaag laten Tesla-batterijpacks 120 kW netto toe, voorlopig het hoogste. Audi Porsche zullen wel 800 VDC packs hebben. (zeggen hun folders toch)
Altijd hetzelfde : Rijken Eerst !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden