Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Mambo, u kent me al lang genoeg en zou dus stilaan moeten weten dat ik gepensioneerd ben. Van mijn armzalige pensioentje betaal ik nu als iedere Vlaming 51 € zorgverzekering èn belastingen!
Terwijl ik werkte heb ik ook mijn deel bijgedragen. Ik werd werkloos buiten mijn wil door politieke omstandigheden, dat heb ik hier ook al -tig keren verteld. Ik heb me bijgeschoold, letterlijk tientallen interims gedaan (waarbij ik ook wel eens werk onder mijn capaciteiten heb aangenomen) en tot mijn 65 ste gewacht om op pensioen te gaan. Op mijn 62ste heb ik nog interims aangenomen! En tussendoor en nu nog heb ik als vrijwilliger gewerkt waardoor ik de maatschappij ook veel geld bespaar want voor een groot deel drijft onze zorgsector tegenwoordig op vrijwilligers.
Maar zo gauw men hier durft praten over de problemen die men heeft / gehad heeft als werkloze, wordt men direct gestigmatiseerd door mensen die nooit tegenslag hadden in hun leven en zich daarom het recht aanmatigen iedereen te veroordelen.
Dat soort mensen zou zich diep moeten schamen!!!
|
Ik schaam mij nergens voor. Een deel van de langdurig werklozen zijn inderdaad werkschuwe leeglopers. Er is op dit moment een groot tekort aan werkkrachten op alle niveaus, inclusief de niveaus waar je geen diploma voor moet hebben, enkel een paar handen en goesting.
Ik spreek me niet uit over uw situatie en voor zover ik kan lezen, ben jij allesbehalve een leegloper of profiteur. Maar je moet stoppen met mensen te verdedigen die niet de moeite doen om interims aan te nemen, zich bij te scholen. Want die heb je ook meer als genoeg, en het enigste dat die mensen verdienen is een schorsing van de dop.